HENK DE VELDE (54), vertrekt in 2001 uit Nederland met het grootse plan de route ten noorden van Siberië te bezeilen, maar loopt vooralsnog stuk op de Russische bureaucratie.In plaats van op te geven zeilt hij naar het zuiden. Na de ronding van Kaap Hoorn, vaart hij door de Patagonische wateren en d
Er is nooit een morgenSoms moeten we iets verlaten. Soms is er iemand die ons verlaat.Als iemand besluit om weg te gaan, zal er altijd iets achterblijven. Misschien is vertrekken wel een spectaculaire stap vooruit, over die 'onzichtbare' drempel. Het is niet de vraag óf we vertrekken of worden verla
HENK DE VELDE (53) werd bekend met zijn solo rond de wereld reizen. In de boeken die hij hier over schreef beschrijft hij zijn drang tot onderweg zijn naast het behoud van zijn eigen onafhankelijkheid. Nu is hij weer onderweg. Met de Campina verliet hij in 2001 Nederland met het grootse plan de nog
Een catamaran van ruim een miljoen gulden, 18,28 meter lang en 11,30 meter breed, een geladen gewicht van 8,1 ton, een mast van 23 meter hoog, 150 kilo proviand en 250 liter water en slechts één man aan boord: Henk de Velde.Opnieuw onderneemt Henk de Velde een poging om binnen honderd dagen non-stop
Zijn derde poging heeft het gezegde 'driemaal is scheepsrecht' min of meer bekrachtigd: het snelheidsrecord is niet gebroken, wèl staat Henk de Velde nu te boek als de eerste man die een multi-hull (cata- of trimaran) voor het eerst non-stop en solo rond de wereld heeft gevaren.Het antwoord van de a
Ganzen trekken in troepen is het boeiende verslag van Henk de Veldes eerste catamaranavontuur dat zeven jaar heeft geduurd en in 1985 eindigde in de haven van Falmouth.Samen met zijn toenmalige vrouw deed hij meer dan honderd eilanden aan en op een daarvan - Paaseiland - werd zijn zoon Stefan gebor
Een reis zonder einde Twee jaar geleden vertrok Henk de Velde uit Nederland met de bedoeling nooit terug te komen. Dit boek beschrijft de reis van Europa naar Zuid-Amerika. Hij doet diverse eilanden aan. Na vertrek uit Argentinië breekt de mast van zijn trimaran Juniper. Hij wordt binnengesleept doo
Drie jaar geleden vertrok Henk de Velde met de bedoeling niet terug te keren naar Nederland. In deel een van deze trilogie, Nergens is ook ergens, wordt de reis van Europa naar Australië beschreven. Hij doet diverse eilanden aan beschrijft op lyrische toon de dagen op zee, de dagelijks aanwezige alb
Twee jaar geleden vertrok Henk de Velde uit Nederland met de bedoeling nooit terug te komen. Dit boek beschrijft de reis van Europa naar Zuid-Amerika. Hij doet diverse eilanden aan. Na vertrek uit Argentinië breekt de mast van zijn trimaran Juniper. Hij wordt binnengesleept door de Argentijnse kustw
Henk de Velde vertrekt in 2001 uit Nederland met het grootse plan de route ten noorden van Siberië te bezeilen, maar loopt vooralsnog stuk op de Russische bureaucratie.
In plaats van op te geven zeilt hij naar het zuiden. Na de ronding van Kaap Hoorn, vaart hij door de Patagonische wateren en daar
Een catamaran van ruim een miljoen gulden, 18,28 meter lang en 11,30 meter breed, een geladen gewicht van 8,1 ton, een mast van 23 meter hoog, 150 kilo proviand en 250 liter water en slechts één man aan boord: Henk de Velde.
Opnieuw onderneemt Henk de Velde een poging om binnen honderd dagen non-st
He who forms a tie is lost (Joseph Conrad), was het motto van Een IJskoude Doorbraak, het boek dat Henk de Velde over zijn overwintering in Siberië schreef. Die zelfopgelegde eenzaamheid is opnieuw het thema van dit boek.
In deze roman wordt in een aantal episodes het wonderbaarlijke verhaal vert
Zijn derde poging heeft het gezegde 'driemaal is scheepsrecht' min of meer bekrachtigd: het snelheidsrecord is niet gebroken, wèl staat Henk de Velde nu te boek als de eerste man die een multi-hull (cata- of trimaran) voor het eerst non-stop en solo rond de wereld heeft gevaren. Het antwoord van de
Drie jaar geleden vertrok zeezeiler Henk de Velde uit Nederland voor de 'onmogelijke reis' door de minst bevaren route ter wereld, boven Siberië langs. Hij kreeg te maken met de Russische bureaucratie en moest zijn route omleggen. Alleen door zijn doorzettingsvermogen kreeg hij het toch voor elkaar
Ganzen trekken in troepen is het boeiende verslag van Henk de Veldes eerste catamaranavontuur dat zeven jaar heeft geduurd en in 1985 eindigde in de haven van Falmouth.
Samen met zijn toenmalige vrouw deed hij meer dan honderd eilanden aan en op een daarvan - Paaseiland - werd zijn zoon Stefan gebo
Ruim een jaar geleden verliet Henk de Velde Nederland en begon aan zijn eilandenreis, op hetzelfde moment dat zijn boek Er is nooit een morgen verscheen.
Henk de Velde gaat in dit boek in conclaaf met God en zoekt Hem in de tekens van genegenheid die hij onderweg al dan niet in de zichtbare werel
Henk de Velde werd bekend met zijn solo rond de wereld reizen. In de boeken die hij hier over schreef beschrijft hij zijn drang tot onderweg zijn naast het behoud van zijn eigen onafhankelijkheid. Nu is hij weer onderweg. Met de Campina verliet hij in 2001 Nederland met het grootse plan de nog nooit
Een man alleen, die in 158 dagen de wereld rondzeilde in een catamaran en zich door niets en niemand liet afschrikken omdat hij zich geen mooier avontuur kon voorstellen! Op 7 december 1989 vertrok Henk de Velde (41) uit het Britse Falmouth en keerde daar op 15 mei 1990 weer terug.
Met deze onderne
Twee jaar geleden vertrok Henk de Velde uit Nederland met de bedoeling nooit terug te komen. Dit boek beschrijft de reis van Europa naar Zuid-Amerika. Hij doet diverse eilanden aan. Na vertrek uit Argentinië breekt de mast van zijn trimaran Juniper. Hij wordt binnengesleept door de Argentijnse kustw
Soms moeten we iemand verlaten. Soms moet iemand óns verlaten. Als iemand besluit om weg te gaan, zal er altijd iets achterblijven. Misschien is vertrekken wel een spectaculaire stap vooruit, over die `onzichtbare drempel. Het is dan ook niet de vraag óf we vertrekken of worden verlaten, het is meer